Porovnávání počtu s čísly a symboly >=< (0-5)

Tipy na využití tohoto cvičení doma i ve škole.

Porovnávání počtu s čísly a symboly >=< (0-5)

Rané matematické představy


V tomto cvičení už dítě objekty počítá, číselně vyjadřuje počet a čísla či množství i porovnává


Proč je toto cvičení důležité?
Princip porovnávání už dítě chápe (díky cvičení 121 Urči, kde je stejně, více, méně) kvalitativně. 

Nyní už je však třeba zapojit do porovnávání i číselné (kvantitativní) vyjádření. Dítě tedy pracuje s množstvím i s čísly, které vzájemně pasivně porovnává.

Pro koho je cvičení vhodné?
Obecně patří do raně školních her. Kromě pojmů početních představ a rozumových předpokladů jsou současně rozvíjeny i jazykové dovednosti s čísly.

Metodická doporučení
Instrukci dítěti přečteme my, aplikace nebo si ji přečte samo.

Zobrazí 2 skupiny obrázků a dítě pracuje podle instrukcí: spočítá objekty  v první skupině a zapíše je číslem, pak spočítá objekty i ve druhé skupině a také je zapíše číslem. Následně objekty a čísla porovná a vybere správný symbol: stejně, více či méně.

V nastavení si můžeme vybrat číselný obor 0-5, 0-10 a případně zobrazit nápovědu pro symboly = < > a nebo také stejné obrázky.

Tipy na podobné aktivity mimo aplikaci
Dále můžeme porovnávat pomocí hracích kostek. Vy i dítě házíte hracími kostkami a porovnáváte: Komu padlo stejně, více či méně bodů? 

Další nápady na aktivity pro porovnávání: 

  • Kdo má stejně, více, méně bonbónů?
  • Kdo stojí na schodech stejně vysoko, výš či níž?
  • Čí stavba z kostek je vyšší či nižší?
  • Kdo použil na stavbu stejně, více či méně kostek?

Nyní už situace pojmenováváme čísly ideálně stále s oporou o názor.